Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Praktyki wakacyjne w Górznie

2017-09-02
Obowiązkiem, każdego kleryka seminarium toruńskiego jest odbycie minimum tygodniowych praktyk wakacyjnych. Jest to czas, który poświęcamy różnego rodzaju zaangażowaniom.
W związku z tym i ja, w dniach od 24 do 30 lipca, odbyłem takie praktyki wakacyjne. W tym roku wraz z grupą 30-osobową złożoną z młodzieży z parafii pod wezwaniem św. Mikołaja Biskupa w Papowie Biskupim udałem się na wyjazd pielgrzymkowo – wakacyjny do Górzna. Organizatorem i głównym opiekunem był ks. Robert Narodzonek.

Wyjazd rozpoczął się zbiórką wszystkich uczestników przy kościele parafialnym skąd o godzinie 9 autobus zabrał nas do miejsca naszego letniego wypoczynku. Po dotarciu na miejsce i rozlokowaniu się w swoich pokojach wszyscy razem spotkaliśmy się na obiedzie. Po posiłku syn gospodarza miejsca opowiedział nam o geocaching-u, który w tej miejscowości jest bardzo popularnym sposobem spędzania wolnego czasu. Jest to zabawa w poszukiwanie skarbów za pomocą odbiornika GPS. Geocaching jest zabawą międzynarodową kierowaną do poszukiwaczy „skarbów”. Po krótkim przedstawieniu historii i zasad zabawy rozpoczęliśmy poszukiwanie ukrytych „skarbów” w Górznie. Po Eucharystii w miejscowym kościele i kolacji udaliśmy się całą grupą nad pobliskie jezioro. Na kolejne dni naszego pobyt w Górznie złożyły się: spływ kajakowy, wizyta w parku linowym oraz wizyta w Toruniu. Nasz pobyt w Toruniu rozpoczęliśmy od mszy świętej w kościele Matki Bożej Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. Po Eucharystii mieliśmy okazję wysłuchać historii związanej z tym miejscem kultu oraz zwiedzić świątynię. Po krótkim pobycie w najmłodszym kościele Torunia udaliśmy się do katedry śś. Janów. Tam weszliśmy na wieżę na której obejrzeliśmy krótki film związany z historią katedry oraz zostaliśmy oprowadzeniu po kościele. Nasz pobyt w Toruniu zakończyliśmy wizytą w kinie.

Ten tygodniowy pobyt w Górznie wraz z młodzieżą w charakterze opiekuna pokazał mi jak wiele czujności musi mieć w sobie osoba odpowiedzialna za inne osoby. Ta tygodniowa lekcja dała mi też przedsmak tego, co czeka mnie w przyszłości, kiedy udam się do szkoły jako nauczyciel oraz pokazała mi moje przyszłe obowiązki jako wikarego na parafii, gdzie być może też będę organizował taki wyjazd.