Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Kraków okiem kursu II

2018-06-14
W dniach 26-28 maja odbył się wyjazd kursu II wraz z ojcem duchownym ks. Andrzejem Kowalskim do Krakowa.
Wspólną podróż zaczęliśmy modlitwą, a po kilku godzinach dojechaliśmy do Krakowa. Mogliśmy nocować u ojców Augustianów, którzy przyjęli nas bardzo gościnnie. Jeszcze tego samego dnia, wspólnie udaliśmy się na rynek Krakowa i wspólnie zjedliśmy kolację, po której spacerowaliśmy po krakowskim bulwarze. Kolejnego dnia mieliśmy dużo czasu na indywidualne spędzenie czasu, który wykorzystywaliśmy w różny sposób m.in.: na zwiedzanie zamku na Wawelu, sanktuarium w Łagiewnikach i innych kościołów krakowskich. Nie zabrakło również aktywnego spędzania czasu w krakowskim aquaparku. Bardzo szczególnym dniem była niedziela, kiedy to wspólnie udaliśmy się do opactwa benedyktynów w Tyńcu i tam uczestniczyliśmy we Mszy Świętej; po niej udaliśmy się również do klasztoru cystersów w Mogile, gdzie zostaliśmy oprowadzeniu również „od wewnątrz” kompleksu mogąc poznać styl życia cystersów. Następnego dnia wróciliśmy do domu odwiedzając naszą Matkę - Maryję u stóp Jej Jasnogórskiego Tronu.
Wspólny wyjazd był bardzo pięknym czasem. Mogliśmy budować naszą wspólnotę poprzez wspólną modlitwę, rozmowy, posiłki i po prostu przebywanie ze sobą. Mogliśmy również poznać wiele ciekawych miejsc w Krakowie oraz choć na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków, by z nowymi siłami wrócić do toruńskiego seminarium.