Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Wyjazd rekreacyjno-naukowy kursu I i II

2019-03-29
Foto. Wojciech Fałkowski
22 marca 2019 roku studenci teologii z roku pierwszego i drugiego wzięli udział w wyjeździe rekreacyjno -naukowym do Pelplina.
Z Torunia wyjechaliśmy rano, zaraz po śniadaniu. Po dojechaniu na miejsce pierwszym punktem programu było zwiedzanie Bazyliki katedralnej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Pelplinie. W bazylice przywitała nas pani przewodnik, która opowiedziała nam ciekawą historię tego miejsca.  Dowiedzieliśmy się między innymi, że bazylika była budowana przez około 200 lat. Wielkie wrażenie zrobił na nas najwyższy w Polsce ołtarz główny z figurami apostołów. Oglądaliśmy również piękne obrazy przedstawiające różne sceny biblijne oraz miejsca, w których niegdyś mieszkali i modlili się cystersi. Po zwiedzeniu bazyliki pojechaliśmy do Muzeum Diecezjalnego w Pelplinie, w którym zobaczyliśmy wiele ciekawych eksponatów. Kolejnym punktem wyjazdu był Gniew z jego pięknym i wartym zwiedzenia zamkiem. Na miejscu spędziliśmy dwie godziny zwiedzając miasto i jedząc dobry obiad.