Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Wyjazd kursowy kleryków III-go roku

2017-05-22
W dniach 11 – 13 maja 2017 roku dziesięciu braci z kursu trzeciego udało się wraz z ojcem duchownym – ks. Andrzejem Kowalskim na wycieczkę do Wrocławia.
Wyjechaliśmy z toruńskiego seminarium w czwartek po obiedzie, aby po kilkugodzinnej podróży zakwaterować się w klasztorze sióstr Elżbietanek na wrocławskim Ostrowie Tumskim.  Po zakwaterowaniu i kolacji wybraliśmy się na spacer w czasie którego mogliśmy podziwiać nocną panoramę Wrocławia.

Drugi dzień naszego pobytu rozpoczął się od Mszy św. w kaplicy klasztornej i pysznego śniadania, które dało nam siłę na dalsze zwiedzanie tego pięknego miasta. Zdecydowaliśmy się popłynąć statkiem po Odrze w kierunku wrocławskiego zoo, będącego najstarszym ogrodem zoologicznym w Polsce. Mieliśmy okazję zobaczyć wiele niecodziennych zwierząt, a także bardzo imponujący nowoczesny obiekt, nazwany Afrykarium, gdzie mogliśmy zobaczyć afrykańskie zwierzęta i roślinność, a także poczuć upalny klimat Afryki. Po długim spacerze wróciliśmy na wrocławski rynek, gdzie zjedliśmy obiad i spędziliśmy czas przy wspólnej kawie i ciastku. Po kolacji, którą spożyliśmy jużw klasztorze, ponownie spotkaliśmy się w jednej z cukierni, gdzie spędziliśmy wieczór przy gorącej czekoladzie.

Ostatni dzień tradycyjnie miał swój początek w kaplicy na Mszy św. Po śniadaniu wybraliśmy się na Panoramę Racławicką, a także dzięki uprzejmości naszego opiekuna roku – ks. Piotra Roszaka, który niestety nie mógł uczestniczyć w naszej wycieczce, zwiedziliśmy najważniejsze zakątki Wrocławia z przewodnikiem. Wówczas dowiedzieliśmy się wielu faktów z historii Wrocławia, podziwialiśmy katedrę pw. Jana Chrzciciela, a także kilka innych pięknych kościołów oraz Dzielnicę Czterech Wyznań wraz z min. synagogą. Sobotni obiad zakończył nasz pobyt we Wrocławiu. Po pożegnaniu z siostrami i spakowaniu rzeczy udaliśmy się w drogę powrotną.

Późnym wieczorem wypoczęci i zadowoleni wróciliśmy do Torunia, aby w niedzielę wyjechać na dzień modlitw o powołania kapłańskie do parafii dekanatu chełmińskiego.