Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Kurs III we Wrocławiu

2018-05-30
Pod koniec roku akademickiego, kiedy siły kleryków są już nadwyrężone umysłową pracą na wykładach, a pogoda za oknem nie zachęca już do nauki, lecz bardziej do wyjścia na dwór i zaczerpnięcia pierwszy raz ciepłego i przyjemnego powietrza, klerycy korzystają z przywileju, jaki przysługuje każdemu z roczników, by w jeden z majowych weekendów wyjechać z Torunia i wyrwać się z seminaryjnej codzienności.
Wraz z braćmi kursu III i naszym opiekunem ks. Tomaszem Tułodzieckim,
wyruszyliśmy 11 maja w piątek po mszy świętej do Wrocławia. Podróż upłynęła nam bardzo
szybko i bezpiecznie. Już po południu, po rozlokowaniu się i zapoznaniu z pięknym
Wrocławskim Seminarium Duchownym, w którym nocowaliśmy, pierwszym punktem naszej
wycieczki było zwiedzanie katedry wrocławskiej. Udało nam się też wjechać na wieżę
widokową i podziwiać otaczające nas zabytkowe budynki.
W sobotę z samego rana wyruszyliśmy nad Odrę, aby statkiem dostać się do
wrocławskiego zoo. Oprócz kilkugodzinnego spacerowania i podziwiania różnorodnych
gatunków zwierząt nie mogło zabraknąć wspólnej kawy, po której poszliśmy zjeść pyszną
pizzę we włoskiej restauracji. Po południu udaliśmy się do Muzeum Motoryzacji w Topaczu,
gdzie czekały na nas piękne zabytkowe pojazdy z całego świata. Wieczorem poszliśmy
podziwiać rozświetloną starówkę, która jest prawie tak samo piękna jak nasza w Toruniu.
Niestety, wszystko, co dobre szybko się kończy, w niedzielę nadszedł czas powrotu.
Jednak postanowiliśmy wcześniej pojechać do Wałbrzycha, aby zwiedzieć pokaźny Zamek
Książ. Podróż do Torunia upłynęła nam z modlitwą na ustach i przy wspólnych, ciekawych