Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

Wyższe Seminarium Duchowne Diecezji Toruńskiej

im. bł. ks. Stefana Wincentego Frelichowskiego

»   Wyjazd kursu II

2019-05-27
W czwartek 16 maja 2019 roku, wraz z naszym opiekunem księdzem profesorem Wiesławem Łużyńskim, wyruszyliśmy na wyjazd kursowy do Krakowa.
Po przybyciu na miejsce i zakwaterowaniu w klasztorze ojców Augustianów, udaliśmy się na odpoczynek. Następnego dnia po wspólnej mszy świętej i śniadaniu, udaliśmy się do pierwszego punktu naszego zwiedzania, jakim była Kopalnia Soli Wieliczka. Podczas ponad dwugodzinnej eskapady mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy na temat wydobywania soli oraz zobaczyć wiele pięknych rzeźb wykonanych z tegoż surowca. Na szczególną uwagę zasługuje znajdująca się w kopalni kaplica św. Kingi, która znajduje się 101 metrów pod ziemią, a jej powierzchnia wynosi 465m2. Jest to naprawdę piękne miejsce, które warto zobaczyć. Kolejny dzień naszej wycieczki również rozpoczęliśmy od Eucharystii i poświęciliśmy go na zwiedzanie starego miasta Krakowa. Odwiedziliśmy zamek królewski na Wawelu oraz Bazylikę św. Michała Archanioła i św. Stanisława Biskupa, potocznie zwaną kościołem Na Skałce. Tego dnia również udaliśmy się do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. W drogę powrotną wyruszyliśmy kolejnego dnia po mszy świętej. Po drodze zatrzymaliśmy się na Kalwarii Zebrzydowskiej. Oczywiście nie mogliśmy nie zatrzymać się również w Częstochowie na Jasnej Górze.